Social media in de bouw? Werkt dat eigenlijk?

Als ondernemer in de bouwsector heb je waarschijnlijk geen nood aan sociale media om klanten te winnen. Dus is het dan de moeite om je hiermee bezig te houden? Wel, het is een beetje zoals een auto hebben. Je hebt het niet nodig om van A naar B te gaan, maar het gaat wel sneller en het is een stuk aangenamer. Zo zorgt sociale media ook voor snellere groei van je bedrijf. In deze blog vertel ik je exact waarom social media in de bouw cruciaal is.

Het grootste ding dat sociale media doet, is indruk maken.

Iemand die op je sociale media kijkt, wil zien hoe je bedrijf in de markt staat en wat je al hebt gerealiseerd.

De grootste fout die veel bouwbedrijven maken, is dat ze online niet hetzelfde sterke bedrijf zijn dat ze in werkelijkheid wél zijn. Daarom zijn goede foto’s, een duidelijk aanbod en een krachtige brand message uiterst belangrijk.

Deze interessante podcast geeft je alvast een snelcursus Instagram met nuttige tools en voorbeelden voor jouw onderneming!

Het geheime wapen voor social media in de bouw

Het krachtigste dat je met sociale media kan doen is retargetten.

De meeste mensen beslissen niet na één advertentie. Ze komen in contact met advertenties en sites van verschillende bedrijven en overwegen die dan om na, laten we zeggen, 30 dagen te beslissen.
Met sociale media kan je mensen die je website of profiel bezochten, jouw berichten blijven tonen.

  • Mensen herinneren zich je beter omdat ze je logo vaker zien.
  • Je kan meer van jezelf tonen, waardoor de klant zich op meer kan baseren dan een eerste indruk.
  • Je valt harder op dan alle andere concurrenten die wel enkel een eerste indruk maken.

En dit heeft niets te maken met likes, want daar koop je niets mee. Wat dit wel doet: jou meer naamsbekendheid bezorgen. Met meer mond-tot-mond reclame, meer offerteaanvragen en meer verkoop als gevolg. Het is dus belangrijk om in te zetten op social media in de bouw. Je oefent invloed uit.

Social media, een klein radertje in het geheel

Toch blijft sociale media maar een kleine schakel binnen je marketingstrategie. Een combinatie van social media marketing, Google ads en offline campagnes vormen dé sleutel tot succes.

Om je op weg te helpen, hebben we de 6 marketingstrategieën even op een rijtje gezet waar jij als bouwonderneming van op de hoogte moet zijn!

8 Sleutelelementen om massa's personeel aan te trekken in 2025!

“Gedaan met eindeloos zoeken naar personeel.”

Wil jij 20 tot 100 extra leads genereren per maand?

Laat je ondersteunen door ons team experten met bakken ervaring, wij ademen marketing.