Verdubbel De Conversiegraad Van Je Website Met Online Reviews.
Er zijn 3 manieren om invloed uit te oefenen op de perceptie van je dienst of service.
- Tell them how good you are.
- Show them how good you are.
- Let other people tell how good you are.
Dat laatste is waarom online reviews zo krachtig zijn. Tenminste, als ze echt zijn.
In dit blogbericht laten we je zien hoe jij een review strategie implementeert om de conversiegraad van je website te verdubbelen.
Als je positieve boodschappen over jouw bedrijf of product verspreid, maar geen testimonials hebt, dan verlies je van de bedrijven die wel testimonials hebben. Reviews van anderen, werkt beter dan zelf te verkondigen hoe fantastisch je bent, logisch. Mensen kopen van mensen.
Positieve mond-tot-mond reclame is fantastische reclame. En het equivalent van mond-tot-mond reclame is een goede review. Onderzoek toont aan dat 84% van de mensen evenveel belang hecht aan een goede review als aan een persoonlijke aanbeveling. Als bedrijf wil je deze reviews dan ook zichtbaar maken. Laat deze zien op je website en op al je online kanalen (Facebook, Twitter, Instagram…).
Wij hebben veel klanten waarvan de reviewpagina één van de meest aangeklikte pagina’s op hun website is. Deze klanten merken dat hun positieve reviews sterk bijdragen aan het aanwerven van potentiële klanten.
Hier zijn 4 belangrijke punten in je reviewstrategie.
- De review verkrijgen
- De review inhoud geven
- De review zichtbaar maken
- Hiervan een proces maken
Hoe Verzamel Ik Reviews?
‘Google Mijn Bedrijf’ is wat jij nodig hebt! Je kan gemakkelijk reviews verzamelen op dit platform. Dit doe je heel simpel door je place ID achter deze link te plaatsen (https://search.google/local/writereview?placeid=). Hiervan maak je een short link via bitly.com.
Na het afronden van een project of verkoop, mail je deze link (automatisch) naar de klant. Op deze manier laat de klant gemakkelijk een review na, die te zien is bij je bedrijfsnaam wanneer mensen je bedrijf opzoeken via Google.
Wat Is Een Goede Review?
Als je reviews wil deelt met je (potentiële) klanten, dan moeten het goede reviews zijn. Dit wil niet alleen zeggen dat de review positief moet zijn.
Een review zoals: “Wij zijn heel goed geholpen door Stigo. We zijn heel blij met de service.”, zegt niet veel. Het is te algemeen en mensen hebben hier weinig aan. Mensen willen weten waarom de klant blij is met je service, hoe ze geholpen werden etc…
Daarom ga je best op zoek naar 4 zaken in een review:
- Hoe was het voorheen?
- Hoe heeft bedrijf X dit opgelost?
- Wat is het resultaat?
- Hoe is het nu?
Deze 4 zaken geven inhoud aan je review en bieden antwoorden op mogelijke vragen van potentiële klanten. Zij zien wat je bedrijf heeft betekent voor anderen.
Laat Echte Reviews Zien & Win aan Vertrouwen
Je kan deze Google Reviews gemakkelijk integreren in je website. Maak een aparte sectie aan waar alle reviews terug te vinden zijn.
Doe dit zowel in tekst als in videovorm. Het voordeel van Google Reviews is het Google-symbool dat duidelijk zichtbaar is en vertrouwen oproept bij potentiële klanten. Dit helpt bij het bewijzen dat je reviews afkomstig zijn van echte mensen.
Daarnaast kan je deze reviews delen via je sociale media. Giet deze in een creatieve video of afbeelding. Maak hierbij ook het logo van het platform zichtbaar waarop deze review staat. Zo kunnen potentiële klanten deze review zelf opzoeken en verifiëren.
De procesmatige aanpak van een review
Als bedrijf wil je alles tot een proces maken, ook reviews. Allereerst creëer je een reviewlink (via Bitly bijvoorbeeld). Vervolgens verzend je een templatemail met deze link naar klanten waarmee je een succesvol project/verkoop hebt afgerond.
Wil je dit proces automatiseren? Dat kan met handige e-mail software (zoals Active Campaign)!
Klanten overtuigen om een positieve review achter te laten kan je doen a.d.h.v. een beloning. Je kan in ruil voor een positieve review bijvoorbeeld een cadeaubon of een kortingsbon voorzien. Weet wel dat dit de integriteit van je reviews aantast.
Conclusie
- Implementeer reviews, verhoog je conversie en oefen meer invloed uit op potentiële klanten.
- Verzamel deze reviews op je Google Mijn Bedrijf of op Facebook. Toon deze reviews op je website en op al je online kanalen.
- Automatiseer je reviewproces zodat positieve reviews wekelijks binnenstromen.
Dit zorgt ervoor dat meer mensen je als een autoriteit binnen de sector zien. Wat altijd altijd tot meer klanten, verkoop en omzet leidt.
Wil jij meer reviews verzamelen en kom je handen te kort? Doe beroep op experts. Contacteer ons voor een gesprek met één van onze digitale marketeers.