Hoe gemakkelijk personeel aantrekken in de bouwsector?

Veel ondernemers in de bouwsector worstelen met het vinden van personeel. Dit komt omdat 99% van de bedrijven al jaren dezelfde methode toepast om teamleden te vinden. Ze plaatsen bulletpointlijsten met opsommingstekens op jobplatformen, eigen website en sociale media kanalen.

Ze posten iets in de trant van “Wij werven aan!” “Jong & dynamisch bedrijf zoekt …” met behulp van een agency dat hen helpt met de ‘EMPLOYER BRANDING’. Weer een duur woord dat bijna wordt aangerekend op de factuur. 

Bij Stigo hebben we een andere aanpak ontwikkeld. Het begon allemaal 3 jaar geleden. Wij genereerden zoveel leads voor bedrijven dat ondernemers keer op keer de vraag stelden: “Kan je voor ons ook personeel genereren?”

Daar dienden we meteen iets aan te doen of die leadgencontracten stopten.

We publiceerden de job online, op socials en op de website met leuke teksten. Gevolg => geen resultaat.

Waarom behaalden we hier geen resultaat mee? Waarom worstelt iedereen hier mee? Hoe komt het dat zoveel bedrijven echt iets goed te bieden hebben en toch niemand vinden?

Toen kreeg ik plots een realisatie. Je moet een job verkopen zoals je een product of dienst verkoopt.

Want we leven in een wereld waarin iedereen 3-4 seconden aandacht heeft.

Mensen zitten gemiddeld 6u55min te staren naar een scherm!

Waarom publiceren dan alle bouwbedrijven saaie platte teksten op elk platform?

Wij gooiden alle bulletpoint lijsten buiten. Maakten landingspagina’s zoals we dat deden voor onze leadgen klanten.

Want talent is aangetrokken tot opportuniteiten. En die opportuniteit moeten we aantrekkelijk communiceren.

Dit vereist het gebruik van krachtige hooks en headlines die direct de aandacht van jouw doelgroep trekken.

In dit komt terug in onze foto’s, video’s, advertenties en landingspagina’s. Zo hebben we geschikt personeel gevonden in de bouwsector voor verschillende functies zoals: plaatsers, ploegbazen, COO’s, schilders, calculators, tuiniers, heftruckchauffeurs, camion chauffeurs met CE rijbewijs, asbestverwijderaars, dakwerkers, verkopers…

Onze methode van werken

Al die profielen vinden, gaat niet vanzelf. We hebben een gedetailleerde methodiek ontwikkeld die we graag met jullie delen.

Landingspagina’s die aandacht grijpen zonder te vervelen

Ten eerste creëren we een specifieke landingspagina voor elke functie volgens onze PA (i.e. Personeelsaccelerator) Landingspagina-methode. We ontwerpen, coderen en schrijven het hele platform binnen 3 weken. Op onze landingspagina’s volgen we bepaalde beïnvloedingstechnieken van de grootsten uit de marketingwereld, denk maar aan David Ogilvy etc. Een sterke headline en subheadline zijn hier de sleutel tot de ideale landingspagina.

Scroll stoppende afbeeldingen en video’s

Daarnaast zorgen we voor authentieke content door een videodag in te plannen voor het maken van gepaste foto’s en video’s. Ons team schrijft het script en regisseert de opnames op locatie, zodat de baan (of meerdere banen) op een uitstekende manier wordt gepresenteerd. Al deze foto- en videocontent blijft ook in het bezit van onze klanten. Ze kunnen dus jarenlang kwalitatieve content blijven gebruiken. 

Advertenties die talenten bereiken

Vervolgens designen en schrijven wij advertenties volgens onze gekende ‘grijp de aandacht’ methodiek. Deze sturen we via doelgerichte, specifiek ontworpen advertenties en verschillende sociale mediakanalen de wereld in. We weten perfect hoe we specifieke functies in de bouw het best aanspreken. Zo weten we dat Meta onze afbeeldingen scant op wat er in de tekst op de afbeelding staat.

Gestructureerd dataweb om continue het succes te meten

Het aanmaken van een gestructureerd dataweb mogen we zeker niet vergeten. We zorgen ervoor dat we mensen goed kunnen targeten en herbereiken in gerichte advertenties. Het opbouwen van zo’n dataweb is van goudwaarde. Zonder data, ben je niets!

‘Dag in het leven van’ bericht want veranderen van job, is een weloverwogen beslissing

Een ‘Dag in het leven van’ blog is een essentieel onderdeel om kandidaten goed te informeren over wat ze kunnen verwachten. We beantwoorden vragen zoals wanneer ze beginnen, of ze hun kinderen van school kunnen halen, en of ze in de file moeten staan.

We blijven het hele proces optimaliseren en bijsturen op basis van feedback, om zo nog gerichter en kosteneffectief personeel aan te trekken.

Het gevolg hiervan is dat onze bouwbedrijven meer offertes kunnen verwerken. Ze kunnen hierdoor ook meer werk aannemen waardoor de werkdruk op het huidige team verlaagt, de omzet stijgt met tienduizenden euro’s per maand en ze ook perspectief hebben om te groeien. 

Dit proces bouwen we in 5 weken tijd. 

Dit maakt personeel vinden in de bouwsector makkelijk.

Wil jij ook graag dit systeem implementeren voor jouw bouwbedrijf? Dat kan, maar vanwege de grote vraag nemen we maar 3 extra cliënten per maand aan dus wees snel en dien je aanvraag in, wij nemen contact op en gaan in gesprek.

8 Sleutelelementen om massa's personeel aan te trekken in 2024!

“Gedaan met eindeloos zoeken naar personeel.”

Ondervind jij ook moeilijkheden met het vinden van geschikt personeel?

Kom naar onze oplossing luisteren in onze gratis webinar!