Heeft Jouw Bouwbedrijf Al Digitaal Vastgoed?
Net zoals je onroerend goed hebt dat praktisch volledig passief geld binnenbrengt, kan je ook digitaal vastgoed creëren.
Dit zijn herbruikbare marketingmaterialen die vaak jaren omzet genereren voor je zaak zonder dat jij hier iets voor hoeft te doen. Iets dat specifiek enorm goed werkt in de bouwsector.
Wanneer je aan digitale marketing doet, zijn er twee grote onderdelen: dagelijkse communicatie en je campagnes.
1. Je dagelijkse communicatie zijn zaken die je steeds opnieuw maakt. Denk bijvoorbeeld aan de dagelijkse posts op Facebook & Instagram.
Helaas doet het vrij weinig op gebied van omzet. Desalniettemin, is het zeer belangrijk voor de perceptie van jouw potentiële klanten. Alles over dagelijkse communicatie op sociale media in de bouwsector lees je hier!
2. Campagnes daarentegen zijn gemaakt om nieuwe klanten te winnen.
Je maakt ze één keer en daarna laat je ze gewoon hun ding doen. Telkens opnieuw en opnieuw. Dit is wat men digitaal vastgoed of activa noemt!
Helaas, steken de meeste marketing teams van bouwbedrijven hun tijd in hun dagelijkse communicatie en niet in herbruikbare assets. Dat levert je nooit iets op. Want hoe goed je post van de dag ook is… hij staat er maar één dag.
Maak in plaats daarvan campagnes die nog jaren nieuwe contacten en klanten opleveren.
De Kunst Is Om Een Goede Campagne Te Maken
Iets dat wij vaak creëren voor bedrijven in de bouwsector en waarvan we weten dat het écht werkt, is het maken van een Ebook campagne!
Dat wil zeggen dat je een inspiratiegids met enkele voorbeelden van projecten beschikbaar maakt op je website in ruil voor hun e-mailadres of telefoonnummer.
Dit Ebook maak je slechts 1 keer maar het zal daarna nog lang invloed uitoefenen op élke lezer.
Logica dicteert dus dat je hier VEEL tijd en denkwerk in steekt;
- Schrijf een goede intro en outro
- Gebruik aantrekkelijke foto’s
- Hanteer een vlotte schrijfstijl
- Stel je team voor
Wij hebben al meermaals gezien dat het ene Ebook 20 keer meer downloads kreeg dan het andere voor hetzelfde bedrijf. Dat is het verschil tussen één lead per week en 20 leads per week.
Vermits je dit Ebook jaren gebruikt, maakt dat een ENORM verschil!
Een Ebook is slechts één van de mogelijkheden van digitale activa die we creëren. Maar er zijn er meerdere die je als bouwbedrijf kan gebruiken voor meer verkoop en groei.