Google ads of Meta ads: wat werkt voor jouw bedrijf?
Onze advertentie- en SEO-specialist Yannick hoort het tijdens bijna elke meeting: “Wat is nu het slimste? Adverteer ik via Google Ads of Meta Ads?” Wel, die keuze hangt af van heel wat elementen. In dit artikel duiken we dieper in de twee platformen en ontdek je welke optie het beste bij jouw zaak past.
Google Ads: it’s all about de zoekintentie
Wanneer mensen iets op Google intikken, zijn ze meestal heel specifiek op zoek naar iets. En dat is jouw kans! Via Google Ads kan je jouw advertenties tonen aan mensen die actief op zoek zijn naar jouw producten of diensten. Je merkt het al: Google Ads zijn super effectief voor het aantrekken van leads die klaar zijn om te converteren.
Nog enkele voordelen van Google Ads:
- Directe oplossing: Mensen zoeken een bepaald product of dienst en jij staat als eerste bovenaan met de oplossing.
- Indirect zoeken naar informatie: Sommige mensen zoeken informatie om een aankoop te gaan maken via Google. Door te adverteren op deze specifieke zoekwoorden kan jij de informatie voorzien. Zo zorg je ervoor dat mensen jouw bedrijf verkiezen boven je concurrent.
- Diverse advertentieformaten: Tekstadvertenties, display advertenties, shopping advertenties en meer. Zo kan je flexibel inspelen op verschillende kanalen om potentiële kopers te triggeren.
- Makkelijk meetbaar: Je resultaten worden in gedetailleerde rapportages gegoten. Je kan achteraf dus checken wat het best werkt.
- Lokaal vindbaar: Google Ads kan je helpen om lokaal beter gevonden te worden, bijvoorbeeld via Google Maps.
Meta Ads: de kracht van sociale media
Via Facebook en Instagram kan je als een scherpschutter je ideale klanten bereiken. Hiervoor zijn er heel wat geavanceerde targetingopties op basis van demografie, interesses en gedrag. Het was nog nooit zo makkelijk om je ideale doelgroep te bereiken. Tegelijkertijd is het nog nooit zo moeilijk geweest om hun aandacht te grijpen.
Meta Ads zijn perfect om merkbekendheid op te bouwen, je doelgroep te betrekken en leads te genereren op een meer visuele manier. De kanttekening die je dan dient te maken is dat mensen niet per se op het platform zitten om je dienst of product aan te kopen. Ze komen je ads en content tegen. Daarom moet je content voorzien die je doet stoppen tijdens het scrollen, en inspeelt op een nood, verlangen of onzekerheid.
Voordelen van Meta Ads:
- Targeting: Bereik zeer specifieke doelgroepen op basis van interesses, locatie, gedrag en meer.
- Visuele aantrekkingskracht: Gebruik afbeeldingen, video’s en carrousels om je boodschap creatief over te brengen.
- Sociale betrokkenheid: Meer interactie en community-building door likes, shares en reacties.
- Meer naambekendheid: Wil je je merk bekender maken en een band opbouwen met een specifieke doelgroep? Meta Ads biedt uitgebreide targetingopties.
Wat is nu de beste keuze voor jouw bedrijf?
Kies niet voor één van twee, kies beide want Google Ads en Meta Ads zijn allebei nodig. Beide platforms bieden flexibele budgetopties, maar het kan nuttig zijn om te experimenteren met een kleiner percentage van je budget op één van de twee om te zien waar jouw product of dienst het beste rendement oplevert.
Vraag het aan een Digital Agency met bakken ervaring
Bij Stigo helpen we je graag je advertentiecampagnes opzetten, beheren en optimaliseren, zodat jij het meeste uit je marketingbudget haalt.
Neem contact met ons op voor meer informatie. Dan kijken we hoe we jouw kmo kunnen helpen met effectieve advertentiecampagnes op Google en Meta. Samen ontwikkelen we de perfecte strategie om jouw bedrijf te laten groeien!