Antwerpen – Op een markt waarin vakmensen schaars zijn, kon Renovatiewerken VDB de perfecte Project Manager aantrekken. Het bedrijf ontving in het afgelopen jaar slechts drie sollicitaties, maar een doelgerichte marketingcampagne van Stigo Digital Agency veranderde dit volledig.
Grote uitdaging
Renovatiewerken VDB ontving in de afgelopen twaalf maanden slechts drie sollicitaties voor een cruciale positie binnen het bedrijf. Ze zochten een bekwame Project Manager die het overzicht bewaart en projecten en werven tot in de puntjes opvolgt.
Originele oplossing
Stigo schoot voor hen in actie. Het Digital Agency paste een unieke methode toe door zich te richten op wat sollicitanten en potentiële kandidaten écht bezighoudt. In plaats van te focussen op wat het bedrijf nodig heeft, werd Renovatiewerken VDB gepositioneerd als een aantrekkelijke werkgever. Doelgerichte advertenties die de waarden en voordelen van werken bij VDB benadrukten, werden ingezet. Dan was het tijd om te wachten.
Onverwacht resultaat
De resultaten waren indrukwekkend. Binnen slechts twee weken na de lancering van de campagne had Renovatiewerken VDB vijftien aanmeldingen ontvangen. Een aanzienlijke toename. Uiteindelijk werd de meest geschikte kandidaat geselecteerd en aangeworven.
Tevreden klant
Nick, de zaakvoerder van Renovatiewerken VDB is tevreden: “We waren echt verrast door het aantal aanmeldingen. We lieten dan ook meteen voor een andere functie een soortgelijke campagne lanceren. Ook die loopt goed en we hopen binnenkort weer iemand aan te kunnen nemen.”
Personeel is makkelijk te vinden
Het over een andere boeg gooien en kandidaten op een andere manier aanspreken, werkt dus écht. Het helpt bedrijven om snel en succesvol nieuwe medewerkers aan te trekken, zelfs in een competitieve markt. Het werk van Stigo bewijst dat het in het wervingsproces essentieel is om je potentiële werknemers te leren kennen en hierop in te spelen.