Stigo Digital Agency mixt succes voor Craftails met innovatieve ‘Jobtail’ campagne
Craftails maakt kant-en-klare cocktails en mocktails voor jouw zaak of evenement. Om hun groei te ondersteunen zochten ze vertegenwoordigers in verschillende provincies in Vlaanderen, Wallonië en Nederland. Geen gemakkelijke opdracht in een markt waar het werven van talent al gecompliceerd genoeg is.
Maar dat was buiten Stigo gerekend.
We namen het idee van een cocktail en vertaalden dat naar een job, waardoor de ‘jobtail’ werd geboren.
De video begon met een barman die ingrediënten aan een cocktail toevoegde: passie, toewijding, avontuur, en groei – elk symboliserend de kwaliteiten en voordelen van het werken bij Craftails.
Terwijl de mixoloog zijn creatie perfectioneerde, werd elk element van de ‘jobtail’ zorgvuldig uitgelegd, waardoor potentiële kandidaten een duidelijk beeld kregen van wat de functie hen te bieden had.
De originaliteit van de video en zijn informatieve waarde maakten het tot een instant hit.
“We wilden de job presenteren op een manier die zowel uniek als inzichtelijk was”, zegt Kisho, Chief Editor bij Stigo. “Het idee was om potentiële werknemers te laten zien dat een carrière bij Craftails net zo verfrissend en lonend kan zijn als een van hun cocktails.”
Binnen een week na het lanceren van de campagne werd de video meer dan honderduizend keer bekeken en gedeeld op sociale media, en meer dan 100 sollicitaties stroomden binnen. “Deze respons hadden we niet verwacht”, aldus de zaakvoerder van Craftails.
“Deze respons hadden we niet verwacht.”
In een wereld waar reclame en branding elkaar op hoog tempo volgen, is originaliteit een schaars goed. Echter, Stigo Digital Agency bewees dat innovatie nog steeds koning is met deze Employer Branding Campagne voor Craftails.
Het succes van de ‘jobtail’ video is een testament voor zowel de creatieve flair van Stigo Digital Agency als de sterke merkidentiteit van Craftails.
Het is een herinnering dat in de moderne zakelijke wereld, de presentatie van een idee bijna net zo belangrijk is als het idee zelf.