AdWords Campagne Opzetten Met 300% ROI: Zo Doe Je Het.
Dus je bent een AdWords campagne aan het opzetten?
In mijn gratis AdWords Training leerde je hoe belangrijk het is om je advertenties te optimaliseren.
(Als je nieuw bent in Google AdWords campagnes opzetten, leer je best eerst de basics voor je dit bericht leest.)
We leerden daar al dat het doel steeds is om een positieve ROI te krijgen. Dat is het doel dat je wil bereiken om je zaak te kunnen schalen met AdWords.
Wij – als Agency – garanderen onze klanten steeds een positieve ROI.
Gemiddeld rond de 300%.
Voor elke euro die een klant van ons uitgeeft aan advertenties, willen wij dat ze er drie terugverdienen.
3 Stappen naar een AdWords campagne met de hoogst mogelijke ROI.
Om zo’n resultaten aan onze klanten te garanderen, hebben mijn team en ik een vast proces uitgewerkt dat we elke keer toepassen wanneer we een AdWords campagne opzetten.
Dit proces noemen we ‘AdWords Phasing’ en het bestaat uit 3 stappen.
Elke stap heeft als doel meer conversies te halen met een lager budget, wat leidt tot een hogere ROI.
Het werkt als volgt.
AdWords Phasing Stap 1: De Datafase
De eerste stap in je Adwords campagne opzetten, is zoveel mogelijk informatie verzamelen over wie er juist naar je bedrijf/product zoekt.
Hiervoor focussen we vooral op kliks verzamelen. We houden nog steeds conversies bij, maar die analyseren we pas in de volgende fase.
Door te focussen op kliks leren we in welke demografie je doelgroep zich bevindt, en kunnen we zoekwoorden en locaties uitsluiten die niet tot hen spreken.
AdWords Phasing Stap 2: De Connectiefase
In deze 2de stap leggen we de focus op conversies. Enkel bedoelen we hiermee niet dat bezoekers zullen overgaan tot aankoop of een afspraak willen maken.
We analyseren hier het gedrag van je doelgroep. Hoe gedragen ze zich op je website?
Sommige bezoekers zullen langer blijven, meer lezen, verschillende pagina’s bezoeken… terwijl anderen dat niet doen.
Hier zal een patroon in ontstaan. Binnen onze oorspronkelijke doelgroep kunnen we nu een kern van hoogst gekwalificeerde prospecten afbakenen. Zij worden onze nieuwe doelgroep.
Deze prospecten zullen we dan ook opnieuw aanspreken via re-marketingcampagnes.
Zo begeleiden we die geïnteresseerde prospecten dichter naar hun eerste aankoop.
AdWords Phasing Stap 3: Conversiefase
Nu we je doelgroep verkleind hebben van klikkers naar gekwalificeerde prospecten, gaan we die nog eens verkleinen naar kopers.
Hiervoor analyseren we de conversies die we maakten in stap 2.
“Welk deel van die geïnteresseerde prospecten gaat er effectief over tot een aankoop.”
Eens we dat weten focussen we al onze advertenties en re-marketing op die hyper specifieke doelgroep.
Op mensen waarvan we praktisch zeker weten dat ze gaan kopen.
Investeren in de juiste mensen.
Terwijl de meeste agentschappen proberen om zoveel mogelijk kliks te halen voor de klant proberen wij het tegenovergestelde te doen.
In plaats van zoveel mogelijk kliks op je advertentie te krijgen, zorgt het AdWords Phasing proces ervoor dat je enkel de juiste kliks krijgt op je advertentie.
Want kliks kosten je geld!
Zeg me zelf maar wat je liever hebt:
- 100 kliks aan €0,50 per klik die leiden tot 1 nieuwe klant.
- Of 5 kliks aan €0,50 per klik die leiden tot dezelfde nieuwe klant.
Dat is wat AdWords Phasing doet. Het elimineert die 95 kliks die toch nergens naartoe zouden gaan.
Elk bedrijf dat verkoopt via Google AdWords zou dit moeten doen.
Elke keer dat wij een Google AdWords campagne opzetten voor een van onze klanten passen we dit proces toe en zo halen we consistent een ROI van 300% voor hen.
Aan de hand van het proces dat je net in deze blog leerde zal jij hetzelfde kunnen doen!
Of je kan het natuurlijk laten doen.
Ken je ondernemers die ook wat hulp kunnen gebruiken met hun AdWords campagne op te zetten?
Deel deze blog dan met hen.
En laat al vast een like/reactie achter als je iets bijleerde.
Tot de volgende,
Stig.
PS. Bekijk de video hieronder voor een gratis bonus bij deze blog!