Heeft jouw bouwbedrijf al digitaal vastgoed?

Net zoals je onroerend goed hebt dat praktisch volledig passief geld binnenbrengt, kan je ook digitaal vastgoed creëren. Dit zijn herbruikbare marketingmaterialen die vaak jaren omzet genereren voor je zaak zonder dat jij hier iets voor hoeft te doen. Dit is iets dat enorm goed werkt in de bouwsector.

Wanneer je aan digitale marketing doet, zijn er twee grote onderdelen: dagelijkse communicatie en je campagnes.

1. Je dagelijkse communicatie

Je dagelijkse communicatie voorzie je elke dag opnieuw. Denk bijvoorbeeld aan je posts op Facebook & Instagram.

Helaas doet het vrij weinig op het vlak van omzet. Desalniettemin, is het zeer belangrijk voor de perceptie van jouw potentiële klanten. Het bepaalt vaak de eerste indruk die ze van jouw bedrijf krijgen.

2. Campagnes: jouw digitaal vastgoed

Campagnes daarentegen zijn gemaakt om nieuwe klanten te winnen. Je maakt ze één keer en daarna laat je ze gewoon hun ding doen. Telkens opnieuw en opnieuw. Dit is wat digitaal vastgoed of activa.

Helaas, steken de meeste marketingteams van bouwbedrijven hun tijd in hun dagelijkse communicatie en niet in herbruikbare assets. Dat levert je nooit iets op. Want hoe goed je post van de dag ook is … hij staat er maar één dag.

Maak in plaats daarvan campagnes die nog jaren nieuwe contacten en klanten opleveren.

De kunst is om een goede campagne te maken

Iets dat wij vaak creëren voor bedrijven in de bouwsector en waarvan we weten dat het écht werkt, is het maken van een e-book campagne! 

Dat wil zeggen dat je een inspiratiegids met enkele voorbeelden van projecten beschikbaar maakt op je website in ruil voor hun e-mailadres of telefoonnummer.

Dit e-book maak je slechts één keer maar het zal daarna nog lang invloed uitoefenen op élke lezer.

Logica dicteert dus dat je hier veel tijd en denkwerk in steekt;

  • Schrijf een goede intro en outro
  • Gebruik aantrekkelijke foto’s
  • Hanteer een vlotte schrijfstijl
  • Stel je team voor

Wij hebben al meermaals gezien dat het ene e-book 20 keer meer downloads kreeg dan het andere voor hetzelfde bedrijf. Dat is het verschil tussen één lead per week en 20 leads per week. Dat maakt een enorm verschil, dus.

Een e-book is slechts één van de mogelijkheden van digitale activa die we creëren. Er zijn nog veel andere types content die je als bouwbedrijf kan gebruiken voor meer verkoop en groei. We vertellen er graag over. Contacteer ons gerust.

8 Sleutelelementen om massa's personeel aan te trekken in 2025!

“Gedaan met eindeloos zoeken naar personeel.”

Wil jij 20 tot 100 extra leads genereren per maand?

Laat je ondersteunen door ons team experten met bakken ervaring, wij ademen marketing.