Meer leads genereren? 5 ongeziene tips, direct toepasbaar.

Wil jij meer leads genereren en topklanten aantrekken? Klanten die makkelijk te managen zijn, je meer opbrengst opleveren en waar je ook effectief graag voor werkt? Wat denk je ervan om jouw verkoop te verdubbelen de volgende maanden, terwijl je evenveel (of minder!) investeert in je marketing?
Als je naar dit scenario verlangt, dan is dit het belangrijkste e-book dat je dit jaar zal lezen. Hier is waarom: wij delen hieronder wat effectief werkt in een business. Met deze strategieën wordt het aantrekken van topklanten kinderspel. Onze bewezen strategie is toegepast en met succes getest in 31 verschillende sectoren.
Hoe wij weten dat we meer leads kunnen genereren voor jou?
Deze methodes hebben de krachtigste impact op de groei van kmo’s. De 100.000’en euro’s die wij investeerden in advertenties voor onze klanten, hebben geresulteerd in miljoenen aan omzet. In dit e-book leer je welke strategieën achter deze groei schuilgaan. Je leert onder andere:
- De Expansie Formule en hoe je deze toepast om het deel van de markt dat, door concurrenten totaal genegeerd wordt, naar je toe trekt en relaties bouwt omzet genereren.
- De Mozes Methode: Een marketingsysteem waarmee je gemakkelijk je verkoop kan verdubbelen, met technieken waarvan je concurrent nog nooit heeft gehoord.
- Wat waarde bieden betekent voor je doelgroep en hoe je hierachter komt.
- Hoe je teksten schrijft die potentiële klanten overtuigen om met je samen te werken.
- Een onweerstaanbaar aanbod te creëren dat klanten overtuigt die twijfelen om met je samen te werken, om zo je aantal klanten je winst te vergroten.
Deze strategieën zijn succesvol gebleken, zowel voor ons als voor onze klanten. Nu ontdek jij hoe dit ook voor jouw bedrijf de sleutel tot succes kan zijn. Blijf dus zeker lezen!
1. De Expansieformule: bereik méér van je markt.
De eerste sleutel tot het verdubbelen van je verkoop en een grotere markt aan te spreken is de Expansieformule. Verhoog het aantal prospecten dat je aanspreekt drastisch, positioneer jouw bedrijf mijlenver boven je concurrentie en verdubbel zo jouw sales.
Zo is de markt verdeeld:
- 3% van je ideale cliënteel is voldoende geïnteresseerd om meteen een aankoop te doen.
- 17% wil eerst meer informatie verzamelen.
- 20% is zich bewust van hun probleem, (ze hebben hulp nodig), maar zoeken niet actief naar een oplossing van dit probleem.
- 60% van je ideale klanten is zich niet bewust van hun probleem.
De Expansieformule om meer leads te genereren bestaat uit 2 stappen.
Stap 1: Meer bezoekers in jouw funnel krijgen.
Als je jouw verkoop wil verdubbelen mag je niet rekenen op slechts één bron van bezoekers. Wanneer al je bezoekers afkomstig zijn van Google Ads, laat je alle leads die je zou kunnen verzamelen uit SEO, Facebook Ads, LinkedIn … links liggen. Door een influx van bezoekers afkomstig uit verschillende bronnen, garandeer je een constante stroom van bezoekers die in je funnel terecht komen.
Om verschillende bezoekersstromen voor je te laten werken moet je klein te starten. Begin met 1 kanaal en zorg ervoor dat dit kanaal het zo goed doet dat je rendabel advertenties kan laten draaien. Ga vervolgens na wat je kost per lead is en wat je kost per acquisitie is. Ofwel: wat het kost om een lead daadwerkelijk klant te maken via dat specifieke kanaal. Eenmaal je weet welke platformen het best presteren, kies je de drie meest succesvolle platformen en verdeel je het budget dat overeenkomt met jouw verkoopambities.
Stap 2: Een groter marktaandeel aanspreken.
Je verkoop verdubbelen doe je niet door te focussen op de 3% overtuigde mensen. De overige 97% is namelijk op zoek naar meer informatie. Ze zitten met twijfels, vragen, dromen en verlangens die nog niet vervuld zijn. Spreek een groter deel van jouw potentiële markt aan en laat je aantal leads alsook je verkoop verhogen!
Moet ik dan geen tijd, energie en middelen investeren in die 3% van de markt die brandt van verlangen om een aankoop te doen? Natuurlijk wel, maar spendeer minstens evenveel tijd, energie en middelen in het bereiken en bedienen van die 97%. De sleutel is om jouw bedrijf te positioneren als een bedrijf dat ze kunnen vertrouwen. En hoe doe je dat?
Wees de autoriteit in je markt.
Focus op de 97% van je doelgroep die nog niet overtuigd is door een directe aankoop te voorzien van waardevolle informatie. Lanceer e-books, webinars, blogposts, beantwoord vragen op fora, lanceer waardevolle video’s die antwoorden bieden op vragen … Het punt dat ik wil maken is dat je:
- Zichtbaar moet zijn
- Waarde moet bieden
- Vertrouwensrelaties moet opbouwen
Door autoriteit binnen jouw sector op te bouwen, trek je prospecten aan uit elk stadium van de piramide.
- Je spreekt de 3% aan die al overtuigd is om te kopen, omdat jij dé autoriteit bent in jouw niche.
- Je trekt de aandacht van de 17% die bezig is met het verzamelen van informatie.
- Je staat op de radar van de 20% die zich bewust is van hun probleem.
- Voor de 60% die zich niet bewust is van het probleem, ben je aanwezig zodra ze zich bewust worden. Het is slechts een kwestie van tijd.
De Expansieformule brengt meer mensen in je funnel. Een garantie om meer leads te genereren en jouw verkoop te verdubbelen!
2. De Mozes Methode: leid je klant naar het beloofde land.
Toon je klant de weg naar het beloofde land met waardegedreven marketing. Natuurlijk sneller en efficiënter dan onze goede vriend Mozes. Telkens je waarde biedt aan je ideale klanten gaat hun scepticisme afnemen en stijgt het vertrouwen in je bedrijf.
Voorbeeld: de educatieve advertentie van Louis Engel.
In 1946 schreef Louis Engel een educatieve advertentie van één pagina voor de beleggingsonderneming waarvoor hij werkte. Zijn bazen stonden er terughoudend tegenover maar besloten om het een kans te geven. De advertentie werd uiteindelijk gepubliceerd in de New York Times, haalde 3 miljoen leads binnen voor het bedrijf en lanceerde Myrill Linch naar één van de grootste spelers van Wall Street. In de daaropvolgende jaren omarmden bedrijven en agencies deze nieuwe vorm van adverteren.
Hoe zorg je voor waardevolle marketing? Lead magnets!
Waardegedreven marketing leidt tot winst, maar om de één of andere reden, is dit bij kmo’s in de vergetelheid geraakt de laatste jaren. De sleutel tot succes is ‘geven, dan nemen’. De beste manier om dit te doen is door gebruik te maken van lead magnets. Die komen in verschillende vormen voor: gratis rapporten (zoals dat wat je nu aan het lezen bent), video’s, worksheets, checklists … Het enige wat je vraagt in ruil is een e-mailadres en/of gsm-nummer.
Of ze nu een aankoop doen of niet, ben je hen uiteindelijk toch aan het voorbereiden om klant te worden. Mensen zijn 10 keer meer bereid om te kopen als ze het gevoel hebben dat ze aan het bijleren zijn in plaats van het gevoel te hebben dat er aan hen verkocht wordt.
80% waarde bieden, 20% overtuigen om verder te gaan.
De lead magnet mag dan wel gratis zijn, maar de info die je geeft moet de tijdsinvestering waard zijn, moet een oplossing bieden, en de potentiële klant verder helpen. Maar ik hoor je al denken “Ik kan toch niet alles gratis weggeven?”.
Nee, natuurlijk niet. Je hebt een business te runnen, dus je wil er wel zeker van zijn dat wat je doet ook impact maakt op jouw verkoop. Zoals Gary Vaynurchuck beschrijft in zijn boek ‘Jab Jab Jab, Right Hook’ wil jij 80% waarde bieden en 20% verzoeken doen om mensen de volgende stap te laten nemen.
Die mensen wil jij dan helpen met een gesprek. In de creatie van jouw waardevolle contentdelen ga je dus ook verzoeken doen. Door deze verzoeken te verwerken als krachtige ‘calls to actions’ verhoog je de kans om kwalitatievere prospects te verzamelen. Met meer kwalitatieve klanten als resultaat.
Nu hebben we al vaak gesproken over waarde bieden. Maar wat is dat juist?
3. Kom te weten wat waardevol is.
Om erachter te komen wat waardevol is voor je doelgroep, wil je uiteraard goed weten wie je doelgroep is. Nu, ik ga ervan uit dat je dit weet. Daarna kan je op onderzoek gaan.
- Raadpleeg Answer The Public en kom te weten welke vragen mensen stellen rond je diensten.
- Raadpleeg SEMrush en Ubersuggest en kom te weten waar je doelgroep naar op zoek is.
- Ga na in de Facebook Ad Library wat concurrenten over de hele wereld goed of fout doen.
- Bezoek fora, ga na wat er gezegd wordt.
- Bekijk reviews van boeken of van producten gelijkaardig aan die van jou op Bol.com, Amazon, Coolblue …
- Bekijk op SEMrush bijvoorbeeld de blogberichten die het meeste tractie krijgen.
- Ga na op BuzzSumo wat de meest gedeelde artikels zijn omtrent jouw onderwerp.
- Bekijk op YouTube wat de meest bekeken video’s zijn binnen je doelgroep.
Hoe beter je dit begrijpt, hoe beter je mensen hiermee kan helpen en hoe sneller ze je bedrijf gaan zien als de autoriteit.
4. Grijp de aandacht (en hou die vast).
Je headline is, zonder twijfel, het belangrijkste deel van wat jij schrijft. Of het nu een landingspagina is, een lead magnet of een e-mail; het beslist of jouw potentiële klant verder leest. Zonder de juiste headline breek jij nooit door de muur rond jouw prospect. Het belang van copywriting doorheen jouw hele marketingstrategie is gigantisch.
Een geweldige headline moet uit je pagina springen en direct de aandacht van je lezer grijpen. Je headline moet:
- Informatief zijn: het vertelt je lezer direct welk type content ze gaan lezen.
- Engagerend zijn: het grijpt direct de aandacht en moedigt aan om verder te lezen.
- Relevant zijn: het geeft een duidelijke beschrijving van wat men kan verwachten van je content.
Laat me je dit illustreren met een fascinerend voorbeeld. Het voorbeeld is een perfecte analogie met alles wat zich vandaag de dag afspeelt in de digitale wereld.
Voorbeeld: Astro-Logical Love van Naura Hayden.
Naura Hayden schreef in de jaren 80 het boek ‘Astro-Logical Love’ en verkocht daarvan 5.000 exemplaren.
Een copywriter van de New York Times las het en was helemaal verkocht door de inhoud. Hij begreep niet waarom niemand over dit boek sprak. Hij belde Naura op met de vraag: “Mag ik je rechten overkopen?”. Gebaseerd op haar verkoopcijfers was dit een mooie beloning voor haar harde werk.
Nu, wat deed de New York Times journalist? Hij veranderde de titel naar iets dat de aandacht trok.
Een titel gefocust op het grootste voordeel dat lezers ervaarden nadat ze het lazen. Wat gebeurde er? Het werd een New York Times Bestseller met meer dan 2.7 miljoen verkochte exemplaren.
Door haar gebrek aan kennis van marketingpsychologie miste Naura miljoenen dollars aan verkochte exemplaren. Hetzelfde speelt zich vandaag af op websites, ads, e-books, webinars etc … Don’t be Naura!
5. The offer you can’t refuse.
Je copy mag nog zo overtuigend zijn, zonder een aantrekkelijk aanbod verkoop je niets. Je aanbod is de brug tussen interesse en actie – en dus essentieel om meer leads te genereren.
Hou het simpel en gefocust.
Vraag niet te veel van je lezer. Eén duidelijke boodschap, één doel en één krachtige call to action. Hoe minder ruis, hoe groter de kans dat iemand actie onderneemt. Vermijd verwarring door meerdere doelen tegelijk na te streven – zoals vragen om zowel in te schrijven voor je nieuwsbrief, een aankoop te doen én een review achter te laten. Focus werkt.
Denk na over je instapaanbod.
Niet elke klant is direct klaar om een grote investering te doen. Maar dat wil niet zeggen dat ze überhaupt niet klaar zijn voor een kleinere stap.
Dit deel van je markt kan voor een verdubbeling van je verkoop zorgen. Dit publiek trek je aan met een entry offer. Deze verkopen leveren je geen groot bedrag op en boosten jouw aantal klanten enorm. Aanbiedingen tussen € 7 en € 10 presteren het best.
In het geval van een fitnessketen kan het gaan over aanbiedingen als:
- Een gratis yogamat bij je eerste sportles
- Een poefmaand zonder verplichtingen
- Een mini-training voor € 7,99
Deze instapproducten zijn laagdrempelig, nemen twijfels weg en laten je klant meteen kennismaken met jouw kwaliteit. En belangrijk: ze moeten veel meer waarde uitstralen dan ze kosten. Dat zorgt voor het bekende ‘wauw’-gevoel.
Kan jij hulp gebruiken om meer leads te genereren?
Je verkoop verdubbelen is geen toeval. Het is een gevolg van:
- De juiste strategieën
- Slimme marketing
- En bereidheid om er écht werk van te maken
Gebruik dit e-book als je gids. Pas de inzichten toe. En als je merkt dat je hulp kan gebruiken? Plan dan gerust een vrijblijvend gesprek met ons in.
We helpen je graag verder om meer leads te genereren. Want ook jij kan topklanten aantrekken en je business verdubbelen.