26 augustus 2022 - Trek De Soort Klanten Aan Die Jij Wil Voor Je Bouwbedrijf
Trek De Soort Klanten Aan Die Jij Wil Voor Je Bouwbedrijf
Klanten winnen is één ding. Klanten winnen waar je graag mee samenwerkt is iets helemaal anders.
Maar als je niet de klanten aantrekt die jij wil… is dat waarschijnlijk je eigen schuld.Want er is een reden dat die mensen voor jou kiezen en niet voor andere bedrijven.Ze hebben hun beslissing gemaakt op basis van jouw communicatie naar hen toe.
In deze blog leer je hoe je je marketing afstelt op je ideale klant zodat je mensen aantrekt waar je mee WIL samenwerken.
Als je de juiste klanten aantrekt, haal je meer plezier uit je werk, verkoop je meer en verdien je meer. Kortom, zo wordt je zaak runnen leuker!
Maar de meeste bouwbedrijven hebben geen controle over wie ze aantrekken als klant. Dat gebeurt vooral omdat ze hier nog nooit over nagedacht hebben.
En zonder doel kan je natuurlijk niet scoren. De volgende reden is omdat ze vooral niemand willen afschrikken. Wat uiteindelijk hetzelfde is als geen doel hebben.
Want als je je richt op een enorm grote doelgroep, dan trek je natuurlijk ook alle soorten klanten aan. Daarom wil je een SPECIFIEK doel hebben.
Wie Is Je Ideale Klant?
Laten we beginnen met het definiëren van jouw ideale klant en wanneer deze kwaliteitsvol is voor jouw bouwbedrijf.
Dit bestaat uit 3 componenten:
- Hoeveel tijd steek je in je klant?
- Hoeveel winst haal je uit je klant?
- En hoe snel heb je resultaat en is je klant tevreden?
Dit laatste punt is belangrijk omdat jij van jouw klanten ambassadeurs wil maken die voor gratis mond-aan-mond reclame zorgen!