18 maart 2021 - Meer leads genereren? 5 Ongeziene Tips Direct Toepasbaar
Meer leads genereren? 5 Ongeziene Tips Direct Toepasbaar
Meer leads genereren.
Ben jij ook op zoek naar manieren om meer droomklanten aan te trekken? Klanten die makkelijker te managen zijn, waar je meer op verdient en werk voor doet dat je ook effectief leuk vindt? Of wat denk je ervan om jouw verkoop te verdubbelen de volgende maanden… terwijl je hetzelfde (of minder) investeert in je marketing?
Als je naar één van deze twee scenario’s verlangt is dit het belangrijkste e-book dat je dit jaar zal lezen. Hier is waarom: we delen wat effectief werkt in business. Wanneer je deze strategie implementeert, zal klanten winnen geen probleem meer zijn. Deze bewezen strategieën zijn toegepast in 31 verschillende sectoren.
Ze zijn verantwoordelijk voor miljoenen in verkopen en bouwen titanen van bedrijven die de tand des tijds en elke pandemie doorstaan. Deze strategieën geven je de ruimte om een oneerlijk voordeel op te bouwen in jouw markt waardoor jij concurrenten domineert en kapot maakt terwijl jij tegelijkertijd positieve mond-tot-mondreclame en vooruitgang creëert voor jouw bedrijf.
Hoe wij weten dat wij meer leads kunnen genereren voor je?
Deze methodes hebben de meest krachtige en explosieve impact op de groei van KMO’s. De 100.000en euro’s die we investeerden in advertenties voor onze klanten hebben geresulteerd in miljoenen (enkele getuigenissen in het volgende blad) aan omzet voor zowel de Vlaamse als de Nederlandse markt. In deze PDF leer je welke strategieën hierachter schuilgaan. Je leert onder andere:
De Expansie Formule en hoe je dit toepast om het deel van de markt dat, door concurrenten totaal genegeerd wordt, naar je toe te trekt en relaties bouwt die je op terugkerende basis omzet geven.
De Mozes Methode: Een marketing systeem zo krachtig dat, wanneer je dit toepast, je makkelijk sales kan verdubbelen met technieken waarvan je concurrent nog nooit heeft gehoord.
Wat waarde bieden betekent voor je doelgroep en hoe je hierachter komt.
Hoe je teksten schrijft die potentiële klanten doen smeken om met je samen te werken.
Een onweerstaanbaar aanbod te creëren dat mensen die al lang met je willen werken maar twijfelen, overtuigt om zo je aantal klanten en daarbij ook je winst te vergroten.
Deze strategieën werken voor ons en onze klanten. En nu, ga je lezen hoe dit gaat werken voor jouw bedrijf. Als je ervoor openstaat, toon ik je nu welke geheimen er zijn om jouw verkoop te verdubbelen. Blijf dus zeker lezen.
1. De Expansie formule om een groter deel van je markt aan te spreken
De eerste sleutel om verkoop te verdubbelen en een grotere markt aan te spreken is de expansie formule. Met de expansie formule verhoog je drastisch het aantal prospecten dat je aanspreekt, positioneer jij jouw bedrijf mijlenver boven jou concurrent en verdubbelen sales als resultaat. De Expansie Formule werkt als volgt (zie afbeelding):
3% van jou ideale cliënteel is voldoende geïnteresseerd om direct een aankoop te doen.
17% wil eerst nog meer informatie verzamelen.
20% is zich bewust van het probleem (ze hebben hulp nodig) maar zoeken niet actief naar een oplossing van dat probleem.
60% van je ideale klanten is zich niet bewust van het probleem.
De Expansie Formule om leads te genereren bestaat uit 2 stappen.
In stap 1 draait alles rond meer bezoekers in jouw funnel (verkoopproces) krijgen. Als je sales wil verdubbelen kan je niet rekenen op slechts één bron van bezoekers. Als al je bezoekers komen van bijvoorbeeld Google Ads, laat je alle leads die je zou kunnen verzamelen uit SEO, Facebook Ads, LinkedIn… links liggen.
En wanneer deze bron van bezoekers om één of andere technische reden wegvalt, haal je geen enkele verkoop meer binnen.
Bijvoorbeeld: Je FB ad account wordt geblokkeerd omdat je het woord “anderen” gebruikt en alle leads uit Facebook & Instagram blijven uit waardoor je verkopers geen leads meer kunnen bellen…
Door een influx van bezoekers uit verschillende bronnen, garandeer je een constante stroom van bezoekers die in je funnel terecht komen.
Je hebt ook een groter publiek om te bewerken. En hoe meer bronnen van bezoekers je hebt, hoe minder last je hebt van de onzekerheid dat deze mogelijks op 1 dag zouden kunnen wegvallen.
Om verschillende bezoekersstromen voor je te laten werken dien je klein te starten.
Begin met 1 kanaal. Zorg ervoor dat dit kanaal het zo goed doet, dat je rendabel advertenties kan laten draaien.
Als in, je verdient meer dan dat je erin stopt.
Ga dan na wat je kost per lead is en wat je kost per acquisitie is of te wel, wat het kost om die lead ook klant te maken via dat specifieke kanaal.
Vergelijk je kost per lead en kost per acquisitie per platform om te weten welke bron het meest rendabel is.
Eenmaal je weet welke platformen het best presteren, kies je de drie meest succesvolle platformen en alloceer je het budget dat overeenkomt met je verkoopambities.
Op die manier verzeker je dat, wanneer bijvoorbeeld bron A wegvalt door een update of een blokkering van je advertentie account, je nog steeds kan terugvallen op bron B en C om leads te laten binnenstromen terwijl je er alles aan doet om bron A terug ‘up & running’ te krijgen.
Eenmaal je stap 1 hebt voltooid en je dus een groter deel van de markt in je funnel laat belanden dankzij meerdere bronnen, is het tijd om door te gaan naar stap 2: een groter marktaandeel aanspreken.
De meeste bedrijven focussen zich puur op de 3% van de mensen die direct willen kopen.
De meeste bedrijven, en het grootste deel van je concurrenten, focussen zich puur op de 3% van de mensen die direct willen kopen.
Je verkoop verdubbelen realiseer je niet door te focussen op deze 3%, want die andere 97% is op zoek naar meer informatie. Ze hebben aspiraties, twijfels, vragen, dromen en verlangens die ze nog niet hebben vervuld. Ga jij een groter deel van je markt aanspreken dan verhogen je aantal leads en zo ook je verkopen.
Zo breng je prospecten een stap hoger in de piramide. Zodat je er zeker van bent dat, wanneer deze mensen besluiten om tot een aankoop over te gaan, ze 100% van hun tijd investeren in, JOUW BEDRIJF. Moet ik dan geen tijd, energie en middelen investeren in die 3% van de markt die brandt van verlangen om een aankoop te doen?
Natuurlijk wel.
Maar spendeer minstens evenveel tijd, energie en middelen in het bereiken en bedienen van die 97%. Breng deze 97% dichter bij een aankoop van jouw product of dienst. De sleutel om deze 97% te verleiden om bij jou te kopen is door je te positioneren als een bedrijf dat ze kunnen vertrouwen.
En hoe doe je dat?
Wees de autoriteit in je markt.
Maak gebruik van de opportuniteit om waarde te bieden aan die 97% van je publiek dat niet klaar is om direct een aankoop te maken. Lanceer eBooks, webinars, posts op autoritaire blogs, word gepubliceerd in kranten, beantwoord vragen op fora, lanceer waardevolle video’s die vragen van klanten beantwoorden…
Het punt dat ik wil maken is dat je:
1. zichtbaar dient te zijn
2. waarde dient te bieden en
3. je vertrouwensrelaties opbouwt.
Door te focussen op het worden van een autoriteit in jouw branche, trek je letterlijk prospecten aan uit elk stadium van de piramide.
Enerzijds spreek je die 3% aan die klaar staat om te kopen omdat jij dé autoriteit bent in je niche. Anderzijds spreek je die 17% aan die meer informatie aan het verzamelen is.
Je staat op de radar van de 20% die zich bewust is van het probleem en je helpt hen om nog meer informatie hieromtrent te verzamelen, tot ze klaar zijn om naar de volgende stap te gaan.
En voor de 60% die zich niet bewust is van het probleem, ben je aanwezig eenmaal ze zich bewust worden van het probleem.
Het is slechts een kwestie van tijd voor jij klaar staat om de oplossing te bieden voor hun probleem. De Expansie Formule is een bewezen methode die zowel meer leads aantrekt als meer mensen in je funnel brengt.
Dit helpt je om verkopen te verdubbelen.
2. De Mozes Methode
Neem iemand die nog nooit van je heeft gehoord mee naar zijn droomscenario. Toon de weg naar het beloofde land met waarde gedreven marketing. Natuurlijk in minder tijd dan onze goede vriend Mozes…
Hier een schematische voorstelling van deze methode.
About this stock & bond business.
Telkens je waarde biedt aan je ideale klant gaat zijn scepticisme afnemen en het vertrouwen in jou stijgen. Kijk maar eens naar Louis Engel.
In 1946 schreef Engel een educatieve advertentie van één pagina voor de beleggingsonderneming waarvoor hij werkte.
Zijn bazen stonden er terughoudend tegenover maar besloten om het een kans te geven. De advertentie werd uiteindelijk gepubliceerd in de New York Times, haalde 3 miljoen leads binnen voor het bedrijf en transformeerde Myrill Linch naar één van de grootste spelers van Wall Street. In de daaropvolgende jaren omarmden bedrijven en agencies deze nieuwe vorm van adverteren.
Waarde gedreven marketing zorgde namelijk voor miljoenen dollars in winst. Maar om één of andere reden, is het idee achter waarde gedreven marketing bij KMO’s in de vergetelheid geraakt de laatste jaren.
Velen weten het wel maar handelen er niet naar. Opnieuw is zo goed als niemand deze strategie aan het benutten. Dit is waarom jij dit wel moet doen; het is zo ongehoord om je klanten effectief te helpen in plaats van de verkoop te pushen, dat wanneer je dit doet, je klanten geen idee gaan hebben wat hen overkomt.
De sleutel tot succes van waarde gedreven marketing?Dat is geven voor je neemt. Het is waarde geven aan je klanten zonder in de eerste plaats te vragen naar een verkoop.
Punt.
Dus, in plaats van jezelf af te vragen “Hoe kan ik dit product verkopen?”, stel jezelf de vraag “Hoe kan ik mijn klant meerwaarde bieden?”
En de beste manier om dit te doen is door gebruik te maken van lead magnets. Lead magnets komen in verschillende vormen voor: gratis rapporten (zoals dat wat je nu aan het lezen bent),video’s, worksheets, checklists…
Maar het doel van elk format is hetzelfde.
Je bent de klant enorm van waarde (meestal in de vorm van een oplossing voor een probleem waarmee ze aan het worstelen zijn) zonder dat je hen vraagt om iets te kopen in de plaats. Het enige wat je vraagt in ruil voor de waarde die je geeft is een e-mail adres en/of gsm-nummer.
Door je doelpubliek te laten zien dat je toegewijd bent om hen te helpen, of ze nu een aankoop doen of niet, ben je hen uiteindelijk toch aan het voorbereiden om klant te worden. Mensen zijn 10x meer bereid om te kopen als ze het gevoel hebben dat ze aan het bijleren zijn in plaats van dat ze het gevoel hebben dat er aan hen verkocht wordt.
Dus door de leermethode te gebruiken en waarde te bieden in de vorm van een ‘lead magnet’ zorgt dit ervoor dat je verkoop verdubbelt.
De echte sleutel tot succes van deze methode is door ze echte waarde te geven.
De lead magnet mag dan wel gratis zijn, maar de info die je geeft moet de tijdsinvestering waard zijn, moet een oplossing bieden, en de potentiële klant verder helpen.Maar ik hoor je al denken “Ik kan toch niet alles gratis weggeven?”.
Krachtige verzoeken leiden tot krachtige gesprekken. Nee natuurlijk niet. Je hebt een business te runnen dus jij wil er wel zeker van zijn dat wat jij doet ook impact maakt op jou verkoop. De sleutel hiervoor is krachtige verzoeken doen waar jij hen ook aanbiedt om hen nog beter te helpen. Net zoals Gary Vaynurchuck beschrijft in zijn boek ‘Jab Jab Jab, Right Hook’ wil jij 80% waarde bieden en 20% verzoeken doen om mensen de volgende stap te laten nemen.
Jij weet ook niet wanneer iemand klaar is om de volgende stap te nemen. Het zou zomaar kunnen dat iemand jou volledig in vertrouwen neemt na het lezen van je e-book.
Wel, die mensen wil jij dan helpen met een gesprek. In de creatie van jou waardevolle contentdelen ga je dus ook verzoeken doen.
In dit verzoek is het doel om ze in contact te brengen met het verkoopteam.
Door deze verzoeken te verwerken als ‘calls to actions’ in waardevolle contentdelen verhoog jij dus ook de kans om kwalitatievere prospects te verzamelen.
En wat is het resultaat van kwalitatievere prospects?
Meer kwalitatieve klanten.
Nu hebben we al vaak gesproken over waarde bieden.
Ik kan me inbeelden dat jij jezelf op dit moment dan ook afvraagt waar waarde bieden voor staat…
3. Kom te weten wat waardevol is.
Om erachter te komen wat waardevol is voor je doelgroep, wil je uiteraard goed weten wie je doelgroep is. Nu, ik ga ervan uit dat je dit weet. Wel, dan kan je op onderzoek gaan. Raadpleeg Answer The Public en kom te weten welke vragen mensen stellen rond je diensten. Raadpleeg SEMrush en Ubersuggest en kom te weten waar je doelgroep naar op zoek is. Ga na in de Facebook Ad Library wat concurrenten over de hele wereld goed of fout doen.
En bezoek fora, ga na wat er gezegd wordt.
Bekijk reviews van boeken of van producten gelijkaardig aan die van jou op Bol.com, Amazon, Coolblue…
Bekijk ook op SEMrush bijvoorbeeld de blogberichten die het meeste tractie krijgen. En ga na op BuzzSumo wat de meest gedeelde artikels zijn omtrent jou onderwerp.
Bekijk op Youtube wat de meest bekeken video’s zijn binnen je doelgroep.
Doe een diepgaand onderzoek.
Hoe beter je dit begrijpt, hoe beter je mensen hiermee kan helpen en hoe sneller ze je bedrijf gaan zien als de autoriteit.
4. Grijp en behoud de aandacht
Je headline is, zonder twijfel, het meest belangrijke onderdeel van wat jij schrijft.
Of het nu een landingspagina is, een leadmagnet of een e-mail; het is het stuk van de tekst dat beslist of jou potentiële klant verder leest wat de mogelijkheid geeft om aan hem te verkopen.
Zonder de juiste headline, geraak jij nooit door de muur die jou prospect rond zich heeft gebouwd.
We kunnen niet genoeg onderstrepen hoe belangrijk copywriting is doorheen jou hele marketingstrategie.
Lees zeker eens Scientific Advertising van Claude Hopkins.
Een geweldige headline moet uit je pagina springen en direct de aandacht van je lezer grijpen.
Je headline dient:
Informatief te zijn; het vertelt je lezer direct welk type content ze gaan lezen
Engagerend te zijn; het grijpt direct de aandacht en moedigt aan om verder te lezen
Relevant te zijn; het geeft een duidelijke beschrijving van wat men kan verwachten van je content.
Naura Hayden’s miljoenen verlies
Laat me je dit illustreren met een fascinerend voorbeeld. Het voorbeeld is een perfecte analogie met alles wat zich vandaag de dag afspeelt in de digitale wereld.
Naura Hayden schreef in de jaren 80 een boek genaamd ‘Astro-Logical Love’ en verkocht daarvan 5000 exemplaren.
Nu, zij vertrok vanuit haar beste denken met het verzinnen van een titel.
Ze dacht bij zichzelf: “Weet je, ik zorg voor een toffe titel, ik zet er mijn hoofd op (ze verscheen wel eens op tv) en ik zorg voor een symbool op het boek zodat mensen de link leggen”.
Nu, een copywriter van de New York Times stootte per toeval op dit boek. Hij las het en was helemaal verkocht aan de inhoud. Wat hij niet begreep is waarom niemand over dit boek sprak.
Hij besloot daar iets aan te doen en belde Naura op met de vraag: “Mag ik je rechten overkopen?”. “Geen probleem”, zei Naura. Gebaseerd op haar verkoopcijfers was dit een mooie beloning voor haar harde werk.
Nu, wat deed de New York Times journalist op het moment dat hij de rechten verkreeg?
Hij paste enkel de titel aan. Hij veranderde dit naar een titel die mensen hun aandacht trok.
Een titel gefocust op het grootste voordeel dat lezers ervaarden nadat ze het lazen.
Verder veranderde hij niets aan de inhoud, NIETS. Wat gebeurde er? Het werd een New York Times Bestseller met meer dan 2.7 miljoen verkochte exemplaren.
Door het gebrek aan kennis in copywriting en het gebrek aan marketingpsychologie miste Naura miljoenen dollars aan verkochte exemplaren. Hetzelfde speelt zich vandaag af op websites, ads, e-books, webinars etc…
Don’t be Naura!
5. The offer you can’t refuse.
Dat gezegd zijnde, het doet er niet toe hoe goed je copy geschreven is als er geen aantrekkelijk aanbod in je copy zit, ga je niks verkopen.
Je aanbod moet een werkelijke meerwaarde bieden aan je klant; die moet jij overduidelijk maken en presenteren op een manier dat het onweerstaanbaar wordt.
Hoe aantrekkelijker je aanbod, hoe meer lezers jij zal converteren. Als jij teveel dingen vraagt van je doelpubliek, zal jij geen enkele van die dingen krijgen.
Tenminste, als jij copywriting wilt gebruiken om jouw sales te verdubbelen.Heb maar 1 doelstelling en 1 Call to Action.
Breng je doelpubliek niet in de war door hen te vragen om zich aan te melden voor een maillijst en jouw product te kopen en een review te schrijven.
Hoe meer jij vraagt, hoe minder groot de kans dat jouw klant actie zal ondernemen. Kom erachter wat jij wil vragen van jouw doelpubliek en schrijf alle copy rond die éne doelstelling. Hoe beter de copy – hoe aantrekkelijker de headline, de aanbieding en de call to action – hoe meer lezers jij zal converteren (en hoe meer sales jij zal krijgen).
Een van de meest gemaakte fouten die mensen maken met hun marketing is dat ze slechts 1 aanbod hebben in hun gehele assortiment.
In een perfecte wereld, zijn al jouw prospecten bereid om een grote investering te doen de eerste minuut dat ze jouw website/funnel bezoeken.
Maar niet elke klant is direct klaar om zulke investeringen te doen. Dat wil niet zeggen dat ze überhaupt niet klaar zijn om een kleinere investering te doen.
Als je al deze mensen direct afschrijft, gooi je een gigantisch potentieel van toekomstige klanten weg. Het deel van je markt dat voor deze verdubbeling van verkopen kan zorgen. Dus, hoe trek je het deel van je publiek aan dat wel met je wil werken, maar nog niet overtuigt is om een grotere investering te doen?
Presenteer ze een onweerstaanbaar aanbod.“Word deze maand lid en betaal niets tot MAAND X”. Een voorbeeld van een high-end fitnessketen.
Beter bekend als een ‘entry offer’ of binnenkomer.
Deze verkopen leveren je geen groot bedrag op maar ze boosten jouw aantal klanten enorm, en dekken idealiter de kosten van je advertenties.
Typisch aan deze binnenkomers: ze zijn geprijsd tussen de €1 & €20. Aanbiedingen tussende €7 en €10 presteren het best.
“You can change what you do but not what you want.” – Thomas Shelby (personage, Peaky Blinders)